Zarząd Morskiego Portu Gdynia nabył 3 ha terenu przy ul. Indyjskiej 7. To grunt położony w granicach administracyjnych portu, do którego do tej pory port ZMPG nie miał prawa użytkowania. Nabyta nieruchomość zwiększa dostępne tereny inwestycyjne.
Od 29 października port może formalnie wykorzystywać nieruchomość na potrzeby prowadzenia i rozwoju działalności portowej – poinformowano. Teren przy ul. Indyjskiej położony jest we wschodniej części portu, w bezpośrednim sąsiedztwie nabrzeży i infrastruktury przeładunkowej. To jeden z ostatnich tak wartościowych obszarów możliwych do zagospodarowania pod działalność portową. Jak podkreśla zarząd portu w komunikacie, włączenie tego terenu do zasobów Spółki pozwoli na zwiększenie potencjału operacyjnego i inwestycyjnego, a w dłuższej perspektywie – na lepsze wykorzystanie przestrzeni i funkcjonalności portu.
Nieruchomości w porcie – strategiczny priorytet Ograniczona dostępność terenów stanowi dziś jedno z głównych wyzwań dla dalszego rozwoju funkcji portowych. Nabycie nieruchomości przy ul. Indyjskiej przez ZMPG S.A. wpisuje się w założenia Strategii Rozwoju Portu Gdynia do 2027 roku, która zakłada konsekwentne zwiększanie bazy terenowej w granicach portu.
– W przypadku infrastruktury portowej nieruchomości mają kluczowe znaczenie dla funkcjonalności i rozwoju. Naszym zadaniem jest działać tak, by Port Gdynia mógł w pełni wykorzystywać swój potencjał. Nabycie nieruchomości przy ul. Indyjskiej to nie tylko realizacja ustawowych obowiązków, ale przede wszystkim dowód odpowiedzialnego gospodarowania majątkiem o strategicznym znaczeniu – w interesie portu i jego właściciela, czyli Skarbu Państwa – podkreśla Piotr Gorzeński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Na początku lat 90. tytuł prawny do terenu przy ul. Indyjskiej 7 uzyskała spółka Olvit. W kolejnych latach przedsiębiorstwo kilkakrotnie zmieniało nazwę – od Olvit Trade, przez Olvit Vistal, aż po Vistal Offshore. Na działce powstała hala produkcyjna, w której wytwarzano konstrukcje stalowe dla przemysłu morskiego i offshore. Teraz teren ten wraca do portowego ekosystemu – będzie wykorzystywany przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia na potrzeby działalności operacyjnej i rozwojowej.
Port Gdynia to nie tylko infrastruktura i inwestycje, ale także setki podmiotów działających w jego granicach – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Jak wyliczono, spośród 227 obowiązujących umów najmu i dzierżawy aż 80% zawartych jest z firmami z kapitałem polskim, a 20% z przedsiębiorstwami z kapitałem zagranicznym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.